onsdag den 4. april 2012

Sikke'n et projekt !

Pu-ha - si'r jeg bare.
Jeg er blevet inspireret af Liselottes oprydning og indkøb af ny reol.

Vi har et værelse, som primært er blevet brugt som pulterrum - for alt mit habbengut, som jeg ellers ikke liiige vidste hvor jeg ellers skulle gøre af.

For at komme rigtigt i gang, så jeg ikke kunne nå at sylte de gode intentioner, startede jeg med at lokke manden min med i IKEA og finde og købe nogle pæne skabe, der skal stå langs den ene væg.
Så var startskuddet lissom gået !

Oprydning igang.
Gudfader hvor har der samlet sig meget skrammel !
Jeg er sikker på at noget af det har formeret sig, helt uden min hjælp ;-)

F.eks. papir- og plasticposer fra alle mulige butikker både indenlands og udenlands.
De herhjemme fra kunne have en praktisk funktion - Man ved ALDRIG hvornår man får brug for en lille pose...
Dem fra udlandet knytter der sig jo en oplevelse til, eller også er den bare smukkere end smuk :-)
Hvem kan stå for en pose der står HAWAII på ? Eller en rød lak pose fra Kina, med kirsebærblomster på ? (nå-ja, den fik jeg en gave i, engang).
Skoæsker - praktiske til småting !
Metervarer og andet sygrej i stakke.
Stofrester - de er jo gode at ha' hvis man lige skal bruge en stump til kanter, lommer eller lign.
Snitmønstre og strikkeopskrifter og magasiner med samme indhold.
Gavebånd og -papir i rullevis.
Tasker i alle afskygninger.
Tøj, der er krympet (nej, ikke i vask... :-) Det ku' jo være man kom til at passe det igen ! Eller ???

Og en masse andet skrammel.

NU bliver der ryddet ud med hård hånd. Kriteriet er : Har det været i brug efter 2007 (=5 år) ?
Nå, ikk' ? Så er UD ! Inkl. stofrester ! Så !
Frelsens hær blive glade. De får fyldt containeren i løbet af påskedagene.


Der er ingen før billeder, beklager. Det var simpelthen umuligt.

Der må komme nogle efter-billeder, når jeg bliver klar.

Imens ligger vores kat og tager det hele med ophøjet ro, mens han betragter aktiviteterne fra sikker afstand.

4 kommentarer:

  1. Skøn kat, du har. God arbejdslyst med oprydningen.

    SvarSlet
  2. Dejligt at få det gjort, selv om det er hårdt. God påske til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, i lige måde. Ja, det bliver rigtig skønt, når det er færdigt. Jeg glæder mig.

      Slet