søndag den 16. februar 2014

Huenitis eller Huefluenza eller ...

... hvad den virus nu hedder.
Sjovt nok rammer den mest strikkere.
I kender den godt.
Den gi'r sig til udtryk ved at man bare MÅ lave masser af samme små ting i forskellige varianter.
Nogle rammes af sokke-, vante-, sjals- o.s.v. -nitis.

Her er så det der kom ud af min omgang huenitis.


En Alpaca Spiral Rib Cap.
Strikket i Tweed 210 fra Garnudsalg.
Flere detaljer kan ses her.

 Jeg havde et enkelt nøgle Noro Kureyon i en farve der passer til mit Waves tørklæde som jeg lavede for længe siden. Nu blev nøglet omdannet til en hue.

Jeg lod mig inspirere af feather-and-fan mønsteret på Waves og efter et par justeringer undervejs, fik jeg det til at passe med det ene nøgle.
Der blev ca 40cm af garnet til rest :-)

Detaljer ses her.


Denne her er en Camellia Leaf Hat.
Fire blade på én stilk - Den faldt jeg pladask for.
Og så passer det med bladene jo helt perfekt til mit Geilsk'e Skulderblad.
Garn er indkøbt til formålet, da den selvfølgelig skulle have samme farve som sjalet.
Jeg har strikket med to tråde, så der gik 2 nøgler Geilsk Tweed til.
Detaljer ses her.

Endnu et sjal har fået en makker.
Denne gang er det Waves-2 som huen passer til.
Huen er fra DROPS og er i patent strik.
Garnet, Noro Silk Garden Sock, er også indkøbt til formålet og er det samme som er brugt til sjalet.
Detaljer findes her.


Den sidste hue i denne omgang, er også en Alpaca Spiral Rib Cap, som endnu ikke har en makker i form af et sjal eller tørklæde. Men jeg har sorte frakker og så kan der jo leges med farverne i tørklæderne ;-)
Den er strikket i en rest Blackhill Chunky højlandsuld i farven Lakrids.
På denne har jeg lavet en lidt bredere ribkant, så der er to lag der dækker ørene. :-)
Og - flere detaljer ses her.


7 kommentarer:

  1. Hold da op - nu kan du da holde ørerne varme!
    De er skønne hver og en ;))

    SvarSlet
  2. Mange tak.
    Ja, varme ører er godt :-)

    SvarSlet
  3. Mase fine luer her , klem fra Beth

    SvarSlet
  4. Ja, ikk' ? :-) Mange tak, Beth.

    SvarSlet
  5. Jeg ved næsten ikke hvad for en der er flottest, de er alle skønne.

    SvarSlet
  6. De er godt nok fine dine huer . Jeg har strikket arvingen med 2 tråde højlandsgarn og 1 alpaca på pind 7

    SvarSlet
  7. Mange tak for Jeres søde ord.
    @Helle - Tak for tippet til Arvingen.

    SvarSlet