mandag den 28. september 2015

Sensommerferie - Dag 7

Dag 7 - Lørdag.

Endnu en herlig sommerdag med blå himmel og masser af sol - Ihvertfald fra morgenstunden.
Dagen stod på rejse, men da vi havde færgebillet til kl. 17.30, så var der masser af tid til de sidste oplevelser.
Efter morgenmad, pakke og sidste oprydning forlod vi lejligheden og første stop var herefter aflevering af nøgler.
Derefter tog vi det lange stræk på 2 timer til Århus. Det passede nemlig fint med at se Den gamle by, inden vi skulle videre til færgen. Da vi kom til Århus, trak skyerne sammen og efterlod en lille byge.

Den gamle by var en dejlig oplevelse. Det er så fint, den måde man har arrangeret husene efter tid og lavet et levende museum ud af det. Også at der inde i de fleste bygninger er forskellige udstillinger som repræsenterer husets tidsalder. Meget facinerende. Vi købte vaniljekranse hos bageren og finsk lakrids hos købmanden - og spiste frokost på Traktørstedet Simonsens Have.

Vi gik et par runder. Gik ind og ud af husene. Læste de mange historier og nød at der var så meget at kigge på. Til sidst var der ikke mere, vi ikke havde set, så vi fandt i stedet op på bakken, hvor botanisk have ligger. Vi kunne lige nå en hurtig runde i væksthusene, inden vi skulle afsted til havnen. I ét af dem fløj der massevis af smukke sommerfugle frit omkring.

Da vi kørte ombord på færgen begyndte det at regne. Vi fik en fin tur over Kattegat samt resten af vejen hjem. Vi havde masser af skønne oplevelser hele ugen og fik set næsten alt på vores liste - Men der skal altid være lidt at komme tilbage til.