torsdag den 24. september 2015

Sensommerferie - Dag 4

Dag 4 - Onsdag

Så var det tid til en af de længere ture. Vi startede med at sejle fra Hals til Egense, med den lille færge - 5 minutter - det var hvad turen tog af tid. Rigtig hyggeligt.
Vi styrede derefter direkte mod Moesgaard Museum ved Århus.
Vi var jo så heldige, at særudstillingen fra Kina, med terrakottakrigerne, stadig var der.
Den måtte vi ikke gå glip af !
Det er altså helt utrolig fantastisk at opleve - Kunne også godt tænke mig at se udgravningerne i Kina. Men det ville jo være en helt anden tur.























Jeg tror at jeg gik runden tre gange - jeg ville være sikker på at jeg fik det hele med og ikke gik glip af noget - overhovedet :-)
Vi brugte flere timer på terrakottakrigerne og alt det andet der var med fra Kina, så til sidst måtte vi lige tage en pause og få lidt frokost, samt få hvilet poterne inden vi så andre udstillinger på museet.
Efter en velfortjent frokostpause, så vi sten- og bronze alder udstillingen. Hvor var det flot !
Gravballemanden så vi også - Ham havde jeg aldrig set. Uhh-ha, det var lidt uhyggeligt og makabert.....

Efter Moesgaard tog vi en tur ind til Århus by. Vi gik tur i centrum og latinerkvarteret og nød den sene eftermiddagssol samt tog en pause på en fortorvscafé. Min første gang i Århus - meget hyggelig by.


Vi besluttede at køre nordpå, inden det blev mørkt og gjorde holdt i Ålborg for at spise, inden vi ramte Hals. Vi fandt en rigtig god restaurant "Fisk og Skaldyr".
Middagen stod på tunpaté og pighvar. Muuuums !!! Superlækkert !






Ingen kommentarer:

Send en kommentar