fredag den 25. september 2015

Sensommerferie - Dag 5

Dag 5 - Torsdag

Jeg havde holdt øje med vejrudsigten på dmi.dk for at udvælge den bedste dag til Skagen.
Det blev torsdag. Vejrudsigten sagde sol og 0-2 m/s - Perfekt ! Ingen flyvesand i øjnene :-)

Så Skagen - here we come -  Tidligt afsted og sent hjem - tur.

Vi startede i Skagen by - altså den på Kattegatsiden og vi startede med en tur på Skagensmuseet.
Det var noget helt særligt at opleve at se Skagensmalernes smukke malerier i virkeligheden. Hvor er de bare fantastiske. Der er selvfølgelig de mest kendte motiver, men der var særligt ét som jeg syntes havde en helt speciel humor - nemlig dette, hvor d'herrer cykler langs vandkanten, iført plusfour-bukser - Skønt billede :



Efter Skagensmuseet spiste vi frokost på Brøndums Hotel. Som at møde en anden tidsalder, hvor tiden var gået i stå - hihi. Meget hyggeligt og god frokost.




Efter frokosten var det tid at gå tur i de små gader med de gule huse - Hvor hyggeligt.



Da vi kom tilbage på "hovedgaden" kom vi lige fobi Christel Seyfarth's butik. Ja altså - Dér måtte jeg ind at kigge. Jeg har ikke før set hendes smukke sjaler på nært hold. Hold da op, hvor er de flotte. Men jeg har ikke gode erfaringer med den slags mønsterstrik, så jeg kunne godt dy mig for at anskaffe endnu et projekt ;-) Men smukke - dét er de ! 



Næste stop var grenen.
Vi parkerede ved fyrtårnet og gik de sidste 1,5 km til Sandormens holdeplads. Det var en meget fin tur i et meget fint vejr. På vejen nød vi udsigten og de skønne lyng i blomst og masser af havtorn. Smukt landskab.

Da vi kom frem, tog vi turen med Sandormen...


... ud til hvor de to have mødes. Det er altså noget helt særligt :-)

Jeg forsøgte at uploade en lille video, men det virkede ikke.


 Derefter Sandormen tilbage og de samme 1,5km spadseretur tilbage til bilen.

Det skabte en naturlig appetit og vi besluttede os for at tage forbi Gl. Skagen - på Vesterhavssiden.
Vi valgte at spise på Ruth's - nu vi var der - og vi valgte deres menu, som var rigtig lækker. Mmmmm!



 Efter middagen gik vi hen til Solnedgangskiosken og kiggede på - ja, solnedgangen. SMUKT !!!


Og så var det "hjem" til Hals.


2 kommentarer:

  1. Åh hvor det lyder dejligt alt sammen. Butikken ser godt nok fristende ud. Det var flot at du kunne lade være med at købe noget. Det er jeg ikke sikker på at jeg havde klaret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha - Det var heller ikke helt let, men jeg havde planer for fredag....... ;-)

      Slet