lørdag den 24. oktober 2015

Snoning

...er en rigtig fin model fra Annette Danielsen.
Den har jeg haft kig på mange gange og nu er den så også blevet min - jibii!


Den har været nem at strikke og selvom det er på pind 3, så gik det forholdsvis hurtigt.
Det, der så ikke gik så hurtigt, var at sy ærmer i.....
Sammensyning af strik er virkelig en show stopper her. Ting kan ligge i e-v-i-g-h-e-d-e-r !
Nå, men det lykkedes alligevel uden alt for lang ventetid.
Det var trods alt kun isyning af ærmerne, denne gang, idet alt det andet var strikket rundt.





Garnet har ellers været igennem en længere rejse, idet Snoning blev det tredie forsøg.
Første forsøg var i efterårsferien sidste år, hvor jeg startede på Dragonfly med en tråd af dette og en tråd af noget andet. Da jeg kom hjem fra den ferie pillede jeg op, da de to garner ikke fungerede særlig godt sammen.
Andet forsøg var Indlandsis, som blev startet op i vinterferien i år. Jeg var meget ihærdig og stædig og nåede helt op til at skulle dele til ærmegab. Men så tabte jeg tålmodigheden med det tællearbejde og opgav til sidst.
Og nu altså Snoning, som så endelig blev til noget.

FAKTA

Design : Snoning, fra Annette Danielsen

Garn : Blackhill CottonWool i farven Rullesten, fra Garnudsalg

Bemærkninger: Jeg har sænket snoningspanelet et par cm. Derudover har jeg lavet 9 snoninger istedet for 7 for og bag, da jeg synes det ville se pænere ud når snoningerne gik længere ud til siden. 
Og så var der lige 2 snoninger på ryggen, der blev snoet omvendt, bare fordi jeg nok sad og så en film imens - men det opdagede jeg først meget senere og så gad jeg altså ikke pille op - selvom jeg kortvarigt overvejede det...
Altså - i virkeligheden var det faktisk på forstykket - men jeg opdagede det lige inden jeg skulle dele til ærmegab. Så istedet for at pille op blev løsningen at jeg roterede den bare en halv omgang og VUPTI ! 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar